Σάββατο 13 Δεκεμβρίου 2014

ΠΑΣΑΦ: Για άλλη μία φορά οι Φιλόλογοι αποκλείονται από τον εκπαιδευτικό χώρο: Γιατί;

ΠΑ.Σ.Α.Φ.
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ  12 – 12- 2014

Ιστοσελίδα: http://filologoi02.webnode.gr/
email: pasafpe02@gmail.com
Τηλ. Επικοινωνίας: 6907476318 
Fb: https://www.facebook.com/groups/pasaf02/

ΠΡΟΣ: Υπουργό Παιδείας κ. Α. Λοβέρδο
            Υφ. Παιδείας κ. Α. Δερμεντζόπουλο


    Αξιότιμε κ.Υπουργέ,
Ο Πανελλήνιος Σύλλογος Αναπληρωτών Φιλολόγων (ΠΑ.Σ.Α.Φ.) σε επανειλημμένες συναντήσεις με εκπροσώπους σας ζήτησε να καλυφθούν τα κενά των Φιλολόγων τα οποία ξεπερνούσαν τα 1000, αν και πάρα πολλά εξ αυτών καλύφθηκαν με την ανάθεση της Ιστορίας στους καθηγητές ξένων γλωσσών, Θεολόγους, Νομικούς και Κοινωνιολόγους, μάθημα για το οποίο πασχίζουμε ως σωστοί παιδαγωγοί και επιστήμονες να ανατίθεται μόνο στον κλάδο μας.

Επίσης, ζητήσαμε και ζητάμε, ενώ εργαζόμαστε ως αναπληρωτές πλήρους ωραρίου  και εδώ και δύο χρόνια είμαστε άνεργοι, να εργαστούμε στο πρόγραμμα της Ενισχυτικής Διδασκαλίας στο Γυμνάσιο και της Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης στο Λύκειο. Ειδικότερα, το πρόγραμμα της Ενισχυτικής Διδασκαλίας πέρυσι λειτούργησε μόνο για δυόμισι μήνες, από το Μάρτιο μέχρι τα τέλη Μαΐου, ενώ οι μαθητές και οι γονείς τους ανέμεναν να ξεκινήσει από τον Σεπτέμβριο. Αποτέλεσμα αυτής της μεγάλης καθυστέρησης ήταν η εύλογη δυσφορία μαθητών και γονέων, οι οποίοι αναγκάστηκαν να απευθυνθούν σε φροντιστήρια και ιδιαίτερα μαθήματα, επιβαρύνοντας περαιτέρω τον ήδη περιορισμένο τους προϋπολογισμό. 

Κατά τη διάρκεια του προγράμματος οι μαθητές εξέφραζαν την επιθυμία τους να είχε ξεκινήσει έγκαιρα η Ενισχυτική αλλά και να γενικευτεί σε όλα τα φιλολογικά μαθήματα του Γυμνασίου.

Δυστυχώς και φέτος το εν λόγω πρόγραμμα δεν έχει ξεκινήσει, παρόλο που οι διαθέσιμες πιστώσεις γι’ αυτό ήταν επαρκείς για ολόκληρο το 2015. Aπόδειξη των επιχειρημάτων μας αποτελούν οι απαντήσεις του Υπουργείου Παιδείας προς τη Βουλή των Ελλήνων Διεύθυνση Κοινοβουλευτικού Ελέγχου, τμήμα ερωτήσεων και τμήμα αναφορών (Αριθμός πρωτοκόλλου: 192/190/ΙΗ ΕΞ.: απάντηση στην ερώτηση με αριθμό 3629/8-11-2013 και Αριθμός Πρωτοκόλλου: 35611/ΙΗ ΕΞ.: Απάντηση σε αναφορά εγγράφου – ΠΑΒ 2461/4 – 2- 2014). Σύμφωνα με τα απαντητικά έγγραφα του Υπουργείου Παιδείας “Το ΥΠΑΙΘ με σειρά ενεργειών ενέταξε το Μάρτιο του 2013 το πρόγραμμα Ενισχυτικής διδασκαλίας στο ΕΣΠΑ, με χρονικό ορίζοντα έως το 2015. Ο προγραμματισμός για τη σχολική χρονιά 2013 – 2014 ξεκίνησε με αντίστοιχες εγκυκλίους με την υποβολή αιτήσεων των γονέων -  κηδεμόνων στα οικεία Γυμνάσια κατά τη λήξη της σχολικής χρονιάς 2012 – 2013. Η διαδικασία αυτή συνεχίστηκε και τον Σεπτέμβριο του 2013. 

Ειδικότερα στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) του Υ.ΠΑΙ.Θ. έχουν ενταχθεί 3 έργα με κωδικούς 2013ΣΕ2458007, 2013ΣΕ24580008, 2013ΣΕ24580009, με τίτλο «Οργάνωση και Λειτουργία Σχολικών Κέντρων Ενισχυτικής Διδασκαλίας 2012 – 2015 – ΑΠ1, 2 και 3» και δικαιούχο την Ειδική Υπηρεσία Εφαρμογής Εκπαιδευτικών Δράσεων (ΕΥΕ ΕΔ). Ο εγκεκριμένος προϋπολογισμός και των τριών έργων είναι ύψους 51.000.000.00 του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τα εγκεκριμένα προϋπολογιστικά στοιχεία, οι προαναφερόμενες πράξεις αφορούν, κατά μέσο όρο ετησίως στην ενίσχυση 10,000 μαθητών της πρώτης βαθμίδας της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Γυμνάσιο) κατά τα σχολικά έτη 2012 – 2013, 2013 – 2014 και 2014 – 2015, ενώ στη Δράση 1 «Δίκτυο Σχολικών Κέντρων Ενισχυτικής Διδασκαλίας» προβλέπεται η απασχόληση εκπαιδευτικού προσωπικού για τη λειτουργία των σχολικών κέντρων ενισχυτικής διδασκαλίας (ΣΚΕΔ).

Τέλος, μετά από ενέργειες του ΥΠΑΙΘ η Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη αποτελεί πλέον επιλέξιμη δαπάνη και από το επόμενο σχολικό έτος  2014 – 2015 δύναται να χρηματοδοτηθεί πλέον από το ΕΣΠΑ”.
Εύλογα ερωτήματα από τα απαντητικά έγγραφα του ΥΠΑΙΘ είναι τα ακόλουθα:

1. Γιατί δεν τηρήσατε τον χρονικό ορίζοντα έως το 2015;
2. Γιατί το πρόγραμμα της ενισχυτικής δεν ξεκίνησε από τις αρχές της φετινής σχολικής χρονιάς αφού είχε εγκριθεί ο προϋπολογισμός του συγκεκριμένου προγράμματος;
3. Γιατί φέτος (2014) δεν ξεκίνησε καν η υποβολή αιτήσεων με σχετικές εγκυκλίους;
4. Παρόλο που είχε εγκριθεί ο προϋπολογισμός των 51.000.000.00 γιατί δεν χρησιμοποιήθηκαν τα συγκεκριμένα χρήματα για το πρόγραμμα της Ενισχυτικής από την αρχή έως τη λήξη και των τριών σχολικών ετών (2013 - 2015); Ποιο τίμημα για άλλη μία φορά αναγκάστηκε ο πολυπαθής κλάδος των Φιλολόγων να πληρώσει;
  • Γιατί ενώ είχε επιλεχθεί ως επιλέξιμη δαπάνη η Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη τελικά Θα εφαρμοστεί μόνο για τα Επαγγελματικά Λύκεια και μόνο στον Άξονα 1; Σύμφωνα με τους προέδρους των ΕΛΜΕ, τα ποσοστά αποτυχίας των τελικών εξετάσεων στα γενικά και τεχνικά λύκεια κυμαίνονται από 20% μέχρι 50% και σε κάποιες περιπτώσεις εκτοξεύονται και στο 60%. Αλήθεια δεν σας θορύβησαν αυτά τα ποσοστά; Προφανώς οι διαθέσιμες πιστώσεις δαπανώνται για προσλήψεις άλλων ειδικοτήτων! 
  • Δεδομένης της αδυναμίας της ελληνικής οικογένειας να αντεπεξέλθει στα έξοδα της φροντιστηριακής εκπαίδευσης και της μεγάλης δυσκολίας της Τράπεζας Θεμάτων, θεωρούμε απαραίτητο να εφαρμοστεί το μέτρο της ΠΔΣ απαρέγκλιτα σε όλα τα λύκεια όλης της χώρας, Γενικά  και Επαγγελματικά, για να δοθούν ίσες ευκαιρίες σε όλους τους μαθητές και φυσικά να μην εφαρμοστεί μόνο και αποκλειστικά στον άξονα 1! Κρίνουμε απαραίτητο στο πρόγραμμα της Ενισχυτικής στα Γυμνάσια και της Πρόσθετης Διδακτικής στήριξης στα Λύκεια να προσληφθούν αναπληρωτές με βάση την κατάταξή τους στους πίνακες, όπως συνέβη πέρυσι με την Ενισχυτική, διότι οι μόνιμοι συνάδελφοι συμπληρώνουν ήδη ωράριο και σε κάποιες περιπτώσεις αναγκάζονται να υπερβούν το ωράριο τους με υπερωρίες.
  • Χρειάζεται να ληφθεί υπόψη βέβαια ότι ο φόρτος εργασίας των μόνιμων Φιλολόγων είναι ήδη μεγάλος καθώς τα διδακτικά τους αντικείμενα απαιτούν πολύωρη προετοιμασία στο σπίτι. Ακόμη, πολλοί συνάδελφοι μετακινούνται καθημερινά από τα αστικά κέντρα σε σχολεία της υπαίθρου και  απασχολούμενοι υπερωριακά σε αυτά τα προγράμματα θα πρέπει να παραμένουν στα σχολεία μέχρι το απόγευμα!

Ανακεφαλαιώνοντας, η απουσία προγραμμάτων αντισταθμιστικής αγωγής από τη δημόσια εκπαίδευση υποβαθμίζει τη μαθησιακή διαδικασία στα ελληνικά σχολεία σε αντίθεση με τα ευρωπαϊκά, όπου η λειτουργία των αντίστοιχων προγραμμάτων και η διάθεση των απαραίτητων κονδυλίων θεωρείται αυτονόητη. Κυρίως, όμως, κ. Υπουργέ, δεδομένου ότι η ελληνική οικογένεια στενάζει και αδυνατεί να προσφέρει φροντιστηριακή ενίσχυση  στα παιδιά της, κρίνεται αναγκαίο να λειτουργήσει η Ενισχυτική Διδασκαλία σε όλα ανεξαιρέτως τα Γυμνάσια, όπως και η Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη σε όλα ανεξαιρέτως τα Λύκεια, Γενικά και Επαγγελματικά σε κάθε γωνιά της ελληνικής επικράτειας δεδομένης και της τεράστιας δυσκολίας που αντιμετωπίζουν οι μαθητές  με την Τράπεζα Θεμάτων.

Αναμένουμε να μας απαντήσετε εγγράφως στα ερωτήματα μας.

Με εκτίμηση   
Το Δ.Σ. του Π.Α.Σ.Α.Φ.

Πηγή: alfavita.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου