Δευτέρα, 29 Δεκεμβρίου 2014

Τα 10 πιο σημαντικά γεγονότα στην Εκπαίδευση το 2014.

Στο τέλος του κάθε χρόνου, είθισται όλοι οι άνθρωποι, λίγο ή πολύ, να φέρνουν στο μυαλό τους τα πιο σημαντικά πράγματα που έγιναν μέσα στην χρονιά. Από αυτή τη διαδικασία δεν θα μπορούσε να μείνει έξω η συντακτική ομάδα της alfavita.gr. Θα επιχειρήσουμε λοιπόν μέσα στο αναστοχαστικό κλίμα των ημερών, χωρίς όμως παραμορφωτικούς φακούς και με την ακρίβεια που ταιριάζει, να κάνουμε μια ανασκόπηση στην εκπαίδευση για την περίοδο 2014 - 2015.


Με το ένα πόδι στο νέο έτος, κοιτάμε πίσω τα γεγονότα έτσι όπως τα ζήσαμε. Κάποια πρωτοφανή ακόμα και σε εμάς που παρακολουθούμε χρόνια την εκπαίδευση, κάποια άλλα ως ένα ακλόνητο συνεχές μιας κατάστασης - μπορείτε να φανταστείτε... μιλάμε για τις περικοπές στην παιδεία και την αντιεκπαιδευτική πολιτική - κάποια άλλα που γεμίζουν, πως στην Ελλάδα εκτός από μνημόνια υπάρχουν και άνθρωποι που μαθαίνουν, αμφισβητούν και ξεβολεύονται.


1) Η μάχη της Αξιολόγησης

Ο στόχος γνωστός. Αυτός που θα τον υλοποιήσει...επίσης γνωστός. Το Υπουργείο παιδείας επιδιώκοντας να κλείσει σχολικές μονάδες και να περάσει από την λαιμητόμο των απολύσεων τους "πλέονάζοντες" εκπαιδευτικούς, φέρνει στην εκπαιδευτική κοινότητα το μέτρο της αξιολόγησης - αυτοαξιολόγησης ως δούρειο Ίππο των επιδιώξεων της. Οι εκπαιδευτικοί, τα όργανα τους πρωτοβάθμια και ομοσπονδίες δίνουν την μάχη από την αρχή του χρόνου ενάντια στην αξιολόγηση
- Περίπου 2.000 δάσκαλοι, νηπιαγωγοί και καθηγητές έχουν δηλώσει, έως τώρα,  στην απεργία-αποχή που έχουν κηρύξει ΟΛΜΕ-ΔΟΕ από όλες τις διαδικασίες υλοποίησης της ατομικής αξιολόγησης των εκπαιδευτικών.
- 6 ΕΛΜΕ και Σύλλογοι Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης που εκπροσωπούν πάνω από 30.000 δασκάλους, νηπιαγωγούς και καθηγητές πήραν την απόφαση να προτείνουν πρακτικά βήματα μη εφαρμογής της αυτοαξιολόγησης-αξιολόγησης‏
- 77 διευθυντές και προϊστάμενοι, σε κείμενο που συνυπέγραψαν, δηλώνουν ότι αρνούνται να συμμετάσχουν σε κάθε αξιολογική διαδικασία.
Δείτε ΕΔΩ τα πάντα για την αξιολόγηση - TAG: αξιολόγησηαξιολόγηση εκπαιδευτικών
Διαβάστε το κατατοπιστικό άρθρο: "Ρεύμα ανυπακοής στην αξιολόγηση Λαιμητόμο"

2) Τράπεζα Θεμάτων ή τράπεζα Θυμάτων;

Με το νόμο 4186 (17 Σεπτεμβρίου 2013) θεσμοθετήθηκαν μία σειρά από αλλαγές στο ελληνικό Λύκειο. Μία από αυτές συνδέονται με την εισαγωγή της Τράπεζας Θεμάτων, την αλλαγή (αυστηροποίηση) του τρόπου προαγωγής των μαθητών στην επόμενη τάξη. Η Τράπεζα Θεμάτων Υποτάσσει τους μαθητές, υποτάσσει τους εκπαιδευτικούς, υποτάσσει συνολικά την εκπαιδευτική διαδικασία στις εξετάσεις.
Όπως επισημαίνει ο Χρήστος Κάτσικας σε δρεπανηφόρο άρμα αναδεικνύεται για τους μαθητές η Τράπεζα Θεμάτων, καθώς, σε συνδυασμό με τις αλλαγές στους όρους προαγωγής, οδηγεί σε δραματική αύξηση των μετεξεταστέων αλλά και των απορριπτόμενων μαθητών στην Α' τάξη του Λυκείου (Γενικού και ΕΠΑΛ).
Ένας στους πέντε μαθητές της Α' Λυκείου στις φτωχότερες συνοικίες της Αθήνας και του Πειραιά μένει μετεξεταστέος ή απορρίπτεται εξαιτίας της Τράπεζας Θεμάτων και των αυστηρότερων προϋποθέσεων συμμετοχής.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗΝ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΟΥ ΕΙΧΕ ΚΑΝΕΙ ΤΟ ΓΥΡΟ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ: Κραυγή για βοήθεια μαθήτριας της Α Λυκείου για την τράπεζα θεμάτων
Δείτε εδώ τα πάντα για την τράπεζα Θεμάτων - TAG: Τράπεζα Θεμάτων

3) Εκπαιδευτικοί σε διαθεσιμότητα

Ομηρικές μάχες έδωσαν οι εκπαιδευτικοί που το Υπουργείο Παιδείας θέλησε να τους πετάξει στον δρόμο μέσω της διαθεσιμότητας - απόλυσης. Όλο το χρόνο έκαναν παραστάσεις διαμαρτυρίας στο γραφείο του Υπ.Παιδείας, στον Υπουργό διοικητικής μεταρρύθμισης, έξω από του Υπουργείο Παιδείας.
Τα πάντα για την διαθεσιμότητα εκπαιδευτικών ΕΔΩ - TAG: διαθεσιμότηταεκπαιδευτικοί σε διαθεσιμότητα

4) Ασεπολογία και στο τέλος εθελοντισμός!

Ο Υπουργός Παιδείας Ανδρέας Λοβέρδος για μήνες σε όλες του τις συνεντεύξεις του σε ραδιοτηλεοπτικούς σταθμούς και εφημερίδες ότι υπάρχουν χιλιάδες κενά στα σχολεία, επαναλαμβάνει την ανάγκη μόνιμων διορισμών εκπαιδευτικών και διακηρύσσει ότι πρέπει το ΑΣΕΠ να προχωρήσει άμεσα σε διαγωνισμό για την πρόσληψη 10.000 εκπαιδευτικών, καθώς «με τα σημερινά δεδομένα και με τις συνταξιοδοτήσεις, με τον ρυθμό που έχουν, δεν θα μπορέσει το ελληνικό σχολείο να τα βγάλει πέρα την επόμενη σχολική χρονιά». Τις παραπάνω διαπιστώσεις και ανησυχίες του τις συνδέει με την ανάγκη να «ανατραπεί το 1/10 προσλήψεων-αποχωρήσεων στην Παιδεία»…
Και αντί για ΑΣΕΠ στις 6/11/2014 ο Υπ.Παιδείας προχώρησε σε μια παγκόσμια πρωτοτυπία ζητώντας εθελοντές εκπαιδευτικούς να αποδεχτούν να εργαστούν δωρεάν για να καλυφθούν στα σχολεία οι 1.100 θέσεις οι οποίες υπολογίζεται ότι θα απομείνουν κενές στα σχολεία.
Από την κοινωφελή εργασία , στο Voucher και από το Voucher στην εθελοντική εργασία. Για εκπαιδευτικούς που θα μετατρέπονται σε "ωφελούμενους ανέργους", πολλών ταχυτήτων χωρίς εργασιακά ασφαλιστικά δικαιώματα, χωρίς συνδετικό ιστό.
Διαβάστε ενδεικτικά τα άρθρα: Να πας και εσύ δεθελοντής

5) Κενά στα σχολεία

Το ζήτημα των κενών στα σχολεία είναι ένα θέμα που απασχολεί μόνιμα εδώ και πολλά χρόνια την σχολική εκπαίδευση, χιλιάδες εκπαιδευτικούς και, βέβαια, δεκάδες χιλιάδες μαθητές και τις οικογένειές τους οι οποίοι, σχεδόν έχουν «εθιστεί» με μια πραγματικότητα που επιβάλλει, για εβδομάδες ακόμη και μήνες μετά την έναρξη του σχολικού έτους, να λείπουν οι εκπαιδευτικοί οι οποίοι θα κάνουν μάθημα στα παιδιά τους.

6) Διώξεις εκπαιδευτικών

Με βάση το μνημονιακό νόμο 4093/2012 επιβάλλεται αυτοδίκαιη αργία για οποιοδήποτε δημόσιο υπάλληλο από τη στιγμή που παραπέμπεται στο πειθαρχικό συμβούλιο και μόνο. Φετος ζήσαμε μία ακόμα φορά «θέατρο του παραλόγου» με την «παραγωγή» επιόρκων και το μέτρο της «αυτοδίκαιης αργίας».

Το πιο πρόσφατο κρούσμα είναι η αιφνιδιαστική απόφαση του υπουργείου Παιδείας να θέσει σε αργία την εκπαιδευτικό Ελισάβετ Παπαδοπούλου
Όλα άρχισαν όταν η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λακωνίας άσκησε δίωξη σε βάρος της εκπαιδευτικού, αιρετού και προέδρου του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Μολάων Λακωνίας. Η εκπαιδευτικός εγκαλέστηκε με βάση το «νέο» πειθαρχικό κώδικα για «αναξιοπρεπή συμπεριφορά εντός ή εκτός υπηρεσίας», μια αναχρονιστική, ασαφή και γενικόλογη κατηγορία, μόνο και μόνο γιατί έπρεπε να βρεθεί κάτι προς κατηγορία!

Η Ελισάβετ Παπαδοπούλου διώκεται γιατί, ως πρόεδρος και αιρετή, υπερασπίστηκε τα εργασιακά δικαιώματα των συναδέλφων, αποκάλυψε τις αυθαιρεσίες και τις παραβιάσεις της νομοθεσίας από τη διοίκηση, καθώς και την άθλια πραγματικότητα των σχολικών μονάδων και της λειτουργίας τους (κενά κ.λπ.).

7) Μαθητικό ξέσπασμα ενάντια στο νέο Λύκειο

Ένα από τα πιο μαζικά, συνειδητοποιημένα μαθητικά κινήματα ξέσπασε στα μέσα Οκτώβρη του 2014 ενάντια στο νέο λύκειο,στις περικοπές, στα κενά και στην τράπεζα θεμάτων. Καταλήψεις και διαδηλώσεις σε όλη την χώρα με τον Υπουργό Παιδείας να ψάχνει για τους "υποκινητές" των μαθητών, ενώ παράλληλα η κυβέρνηση να "ρίχνει" την σελίδα στο facebook που μέσω της οποίας επικοινωνούσαν οι μαθητές και συντόνιζαν την δράση τους
Οι μαθητές και οι γονίες βρήκαν ουκ ολίγες φορές την αστυνομία μπροστά τους, έξω από τα σχολεία
Διαβάστε ΕΔΩ όλες τις ειδήσεις εκείνης της περιόδου για της μαθητικές κινητοποιήσεις


loverdos


8) Υπέροχη επιστολή: "Αγαπητοί μου μαθητές ,αγαπητά μου παιδιά, σήμερα αναγκάστηκα σε παραίτηση"
Επιστολή της διευθύντριας του καλλιτεχνικού σχολείου του Ηρακλείου προς τους μαθητές της, μετά την παραίτησή της
Αγαπητοί μου μαθητές ,αγαπητά μου παιδιά, Σήμερα αναγκάστηκα σε παραίτηση, δεν το θέλησα.
Ξέρετε πως χρόνια τώρα μαζί σας έζησα όλες τις αγωνίες για να δημιουργήσουμε μαζί ένα σχολείο, που να είναι πρότυπο χαράς, δημιουργίας, έκφρασης. Ένα σχολείο που να αγαπάμε τόσο πολύ, όλοι μας.
Η πολιτεία δεν νοιάστηκε καμιά στιγμή, μας πέταξαν στην κυριολεξία μέσα στη Αμερικάνικη βάση και έπρεπε να επιβιώσουμε. Ανάμεσα στα εγκαταλελειμμένα κτίρια και τα αδέσποτα ζώα. Επιβιώσαμε και ανδρωθήκαμε. Φτιάξαμε με τη βοήθεια των τοπικών αρχών (Δήμο), ότι καλύτερο μπορούσαμε. ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗΝ ΟΛΟΚΛΗΡΗ ΕΔΩ

9) Τα σχέδια του Υπουργείου για "λευκή εβδομάδα" στα σχολεία

Θυμόμαστε το αίτημα της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων για την «Λευκή εβδομάδα» ή αλλιώς «σχολική ανάπαυλα».  Έναν νέο τουριστικό θεσμό στην χώρα μας που θα εφαρμοζόταν το 2014 και συγκεκριμένα το χρονικό διάστημα μετά την Καθαρά Δευτέρα, στις 4-7 Μαρτίου, όπου για πρώτη φορά στην ιστορία θα έκλειναν τα σχολεία, για διακοπές. Κατα τ' άλλα τους ενοχλούσαν οι καταλήψεις των μαθητών και οι απεργίες των εκπαιδευτικών

10) Νέος Υπουργός Παιδείας: Ανδρέας Λοβέρδος

Τέλος δεν μπορούμε παρά να μην αναφερθούμε στην αλλαγή της ηγεσίας του Υπουργείο Παιδείας. Ο Ανδρέας Λοβέρδος αξίζει μετά από ένα μικρό διάλλειμα που έκανε έξω από τις μνημονιακές κυβερνήσεις τις οποίες υπηρέτησε από καθέδρας αρκετά χρόνια - επανήλθε στο Προσκύνιο
Την εμπιστοσύνη των δανειστών την έχει κερδίσει με το σπαθί του άλλωστε, τόσο στο Υπουργείο Εργασίας σέρνοντας πρώτος το χορό των πολιτικών της ανεργίας το 2009, όσο και στο Υπουργείο Υγείας διαλύοντας κομμάτι – κομμάτι το ΕΣΥ.
  • Υπερασπίστηκε με θέρμη την απόβαση του ΔΝΤ στη χώρα, λέγοντας χαρακτηριστικά τον Απρίλιο του 2010: «Αν τους πετάξουμε έξω από τη χώρα, τότε η χώρα θα πτωχεύσει».
  • Πολέμησε με μένος τους δημοσίους υπαλλήλους χαρακτηρίζοντάς τους υπεύθυνους για την κατάσταση της χώρας δηλώνοντας συγκεκριμένα τον Ιούλιο του 2011: «Ξέρω τον εχθρό μου… Το 1 εκατομμύριο υπάλληλοι που ταλαιπωρούν τα 10 εκατομμύρια με την βεβαιότητα ότι ο δημόσιος τομέας είναι ισόβιος, μας έφτασαν εδώ που μας έφτασαν. Τα 10 εκατομμύρια πληρώνουν το 1 εκατομμύριο. Αυτό πρέπει να έχει εχθρούς..».
  • Την «πολιτική» του σταδιοδρομία όμως, σφράγισε η στιγμή της διαπόμπευσης των οροθετικών γυναικών, έξι μέρες πριν από τις εκλογές του Μαΐου του 2012, δημοσιεύοντας φωτογραφίες τους και χαρακτηρίζοντάς τες «απασφαλισμένη υγειονομική βόμβα». Σε ένα ψηφοθηρικό κρεσέντο ρατσισμού, ο φερόμενος ως επίδοξος πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ δήλωσε ότι «είναι ανάγκη να απελαθούν οι ιερόδουλες φορείς του AIDS, προκειμένου να πάψουν να συνιστούν απειλή για την ελληνική οικογένεια». Πέραν από τις ρατσιστικές θέσεις του απέναντι στους φορείς του aids, χάιδεψε με τη σειρά του - όντας εκτός κυβέρνησης - τα ναζιστικά αυτιά της Χρυσής Αυγής και επίσημα, δηλώνοντας το Φεβρουάριο του 2013 τα εξής: «Η Χρυσή Αυγή είναι αυθεντικό κίνημα», τη χαρακτήρισε «ελληνική Χεζμπολάχ» καθώς και ότι «κάνει ακτιβισμό πάνω σε μεγάλα προβλήματα».
  • Ας θυμίσουμε ακόμα, την υποστήριξη στο παρελθόν, της επαναφοράς της θανατικής καταδίκης σε κείμενό του στο οποίο ανέφερε: «Σε χώρες μάλιστα όπως η Ελλάδα, όπου η κατάσταση των φυλακών είναι δραματική και ο σωφρονισμός των κρατουμένων ανύπαρκτος, ο τιμωρητικός χαρακτήρας της ποινής αποτελεί δυστυχώς τον αποκλειστικό λόγο της ύπαρξής της»
  • Όπως και να χει από τα θρανία των κυβερνήσεων της κοινωνικής καταστροφής ο κ. Λοβέρδος αποφοίτησε με άριστα και δίκαια θεωρείτε ένας από τους καλύτερους μαθητές των μνημονιακών πολιτικών. Για τους πραγματικούς όμως μαθητές αλλά και εκπαιδευτικούς, προμηνύονται μέρες δύσκολες και ανηφορικές. Η ολοκλήρωση του έργου της διάλυσης της εκπαίδευσης θα υλοποιηθεί από τα σίγουρα χέρια ενός έμπειρου διαχειριστή έτοιμο να συγκρουστεί με όσους υπερασπίζονται το μέλλον των μαθητών και την αξιοπρέπεια των εκπαιδευτικών. TAGΑνδρέας Λοβέρδος

Επιμέλεια αφιερώματος: Συντακτική ομάδα alfavita.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου