Κυριακή 20 Ιουλίου 2014

Μαθητές ΕΠΑΛ και Πανελλαδικές: «Καταστρέφοντας» μία γενιά μαθητών γιατί «ξέχασαν την «νομοθετική ρύθμιση». Λοβέρδος και Δερμεντζόπουλος περί άλλα τυρβάζουν!

Όπως έχουμε γράψει στο παρελθόν, το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής και εν συντομία ΙΕΠ, δεν είναι παρά το Ινστιτούτο των «θαυμάτων». Κι αυτό γιατί διαχειρίζεται τεράστια ποσά από το ΕΣΠΑ, παράγοντας αμφιλεγόμενο έργο.
Το σημαντικότερο όλων είναι ότι είναι επανδρωμένο με στελέχη που έχουν να «μπουν» σε τάξη περισσότερα από 20 έτη και παρόλα αυτά θεωρούνται «ειδικοί» περί τα εκπαιδευτικά από την εκάστοτε πολιτική ηγεσία που συνήθως είναι παγιδευμένη από την νομοθεσία που η ίδια έχει θεσπίσει.
Η εφευρετικότητα και η καινοτομία περί τα εκπαιδευτικά, όσων υπηρετούν στο ΙΕΠ, εξαντλείται στην σύνταξη και υλοποίηση προγραμμάτων ΕΣΠΑ που όλως τυχαίως προβλέπουν πάντα πολύ υψηλές αμοιβές για όσους συμμετέχουν στην υλοποίηση τους και μηδαμινές ή σχεδόν μηδαμινές για τους εκπαιδευτικούς (κλικ εδώ για να δείτε τον σχεδιασμό-σκάνδαλο). Είναι δε τόσο μεγάλη η προσήλωσή τους στην σχεδίαση και υλοποίηση αυτών των προγραμμάτων που «ξεχνούν» να μελετήσουν και εισηγηθούν, όπως είναι από το νόμο το «καθήκον» τους, - εξάλλου γι’ αυτό πληρώνονται και τα υψηλά επιδόματα-, εκπαιδευτικές λύσεις που καθορίζουν το μέλλον των μαθητών και σε ορισμένες περιπτώσεις των εκπαιδευτικών.

Η μη πρόβλεψη και η έλλειψη νομοθετικής ρύθμισης

Τελευταία αλλά χαρακτηριστική περίπτωση «η μη πρόβλεψη» συμπληρωματικής εξέτασης για τους μαθητές των ΕΠΑΛ που για διαφόρους λόγους δεν εξετάσθηκαν σε κάποια μαθήματα των Πανελλαδικών σε αντίθεση με τους μαθητές των ΓΕΛ.

Όπως δήλωσε στη Βουλή ο υπουργός Παιδείας κ. Ανδρέας Λοβέρδος, δεν υπάρχει νομοθετική πρόβλεψη γι’ αυτό και η μόνη δυνατότητα που έχουν οι μαθητές ΕΠΑΛ που «έχασαν» μαθήματα των Πανελλαδικών είναι να συμμετάσχουν πάλι την επόμενη χρονιά σ’ αυτές. Τώρα αν υπάρχει άνιση και μάλιστα δυσμενής μεταχείριση των μαθητών των ΕΠΑΛ σε σχέση με τους συμμαθητές τους των ΓΕΛ, ε «αυτό είναι αλλουνού παπά ευαγγέλιο», κάτι που δεν μπήκε καν στο κόπο να εξηγήσει γιατί έγινε ο «αγαπητός» και λαλίστατος δημοκράτης υπουργός.

Αντί να πάρει τα «κεφάλια» αυτών που ολιγώρησαν (ΙΕΠ και υπηρεσιακοί παράγοντες της Δ/νσης Σπουδών Β/θμιας Εκπαίδευσης) έκανε την δήλωση «περί μη νομοθετικής πρόβλεψης και «καθάρισε».

Οι αρμόδιοι για το θέμα

Όσοι εντρυφούν στα «νομικά» και τις αρμοδιότητες των εκπαιδευτικών θεμάτων της Β/θμιας Εκπ/σης γνωρίζουν ότι η εκάστοτε υπουργική απόφαση για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις, συντάσσεται από την Διεύθυνση Σπουδών Β/θμιας Εκπ/σης του Υπουργείου Παιδείας, αφού πρώτα υποβάλλει τις προτάσεις του ή γνωμοδοτήσει το αρμόδιο Β’ Τμήμα του ΙΕΠ, με την σημείωση ότι σύμφωνα με τον νόμο η πρόταση ή γνωμοδότηση του ΙΕΠ τυγχάνει υποχρεωτικής εφαρμογής.

Φαίνεται, όμως, και αν κάνουμε λάθος δεχόμαστε οποιαδήποτε διάψευση και «διόρθωση» την οποία θα δημοσιεύσουμε άμεσα, ότι τόσο ο κ. Παύλος Μάραντος, προϊστάμενος του Β΄ Τμήματος του ΙΕΠ, όσο και ο Διευθυντής Σπουδών Β/θμιας Εκπ/σης του Υπουργείου Παιδείας, Σχολικός Σύμβουλος Φυσικών, κ. Σπύρος Μερκούρης και μαζί του ο Προϊστάμενος Β’ ΤΕΕ της ίδιας διεύθυνσης κ. Λουκιανός Απέργης, θεώρησαν, το πολύ ζωτικό για τους υποψηφίους των ΕΠΑΛ θέμα, πολύ μικρό ή άνευ σημασίας για να ασχοληθούν και να το περιλάβουν στην σχετική υπουργική απόφαση.

Για να είμαστε ειλικρινής, πρέπει να πούμε τα εξής για να μην αδικήσουμε κανένα:
α) ο κ. Παύλος Μάραντος, απ’ ότι γνωρίζουμε, είναι πολύ απασχολημένος με την συγκρότηση επιτροπών για διάφορα θέματα της Β/θμιας Εκπ/σης, ασχέτως αν αρκετά από τα μέλη τους δηλώνουν ότι δεν έχουν καμία συμμετοχή σ’ αυτές (κλικ εδώ), όπως επίσης και με τα προγράμματα ΕΣΠΑ που τρέχουν στο ΙΕΠ,

β)ο κ. Σπύρος Μερκούρης είναι κι αυτός διαρκώς απασχολημένος στις αλλεπάλληλες συσκέψεις με τον κ. Γενικό του Υπουργείο, αλλά και τα προγράμματα ΕΣΠΑ, στα οποία ορίζεται θεσμικά λόγο της θέσης που κατέχει,

γ)ο κ. Λουκιανός Απέργης έχει ή μάλλον είχε πολύ μεγάλο φόρτο εργασίας με την «διαχείριση» του αποσπασμένου εκπαιδευτικού προσωπικού και

δ) ο κ. Κυριαζής, Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου (οσονούπω αλλάζει) και κατά νόμο υπεύθυνος για τις πανελλαδικές, περί άλλα τύρβαζε. Θα μπορούσε να ζητήσει από το πολυπληθές επιτελείο του (7 γραμματείς και ποιος ξέρει πόσους "φαρισαίους", συγνώμη συμβούλους) να κάνουν μία απλή αντιπαραβολή με τις αντίστοιχες υπουργικές αποφάσεις των προηγούμενων ετών και αμέσως θα διαπιστώνονταν το «λάθος» ή μάλλον η παράλειψη. Ούτε αυτό, όμως, έγινε γιατί πιθανόν το «επιτελείο» του κ. Γενικού ήταν απασχολημένο για να ετοιμάζει τα έγγραφα για τα «ταξιδάκια» του Διευθυντή ΕΥΕ του Υπουργείου κ. Βαλιάντζα και της κ. «ειδικού» (με την προβλεπόμενη, βεβαίως – βεβαίως αποζημείωση) στα πέριξ της Αττικής.

Τέλος για το Υφυπουργό Παιδείας κ. Δερμεντζόπουλο, αυτόν το γίγαντα της «πατάτας» όπως εξελίσσεται, τον εκ Έβρου προερχόμενο, δεν έχουμε να πούμε τίποτα γιατί, με όλο τον σεβασμό προς αυτόν, μάλλον είναι ένας ακόμη από τους «άσχετους» που κατέλαβαν θέση στο Υπουργείο Παιδείας.

Διατήρησε στο «staf» των συμβούλων του αυτόν τον γίγαντα της εκπαιδευτικής και διοικητικής γνώσης (Γιάννης ή Νίκος Παπαδόπουλος (ΤΕ 01.06) το όνομα του, -παρακαλούμε όποιος γνωρίζει το ακριβές να μας διορθώσει-) τον προερχόμενο από την προεδρία της Νομαρχιακής της Ν.Δ. Χαϊδαρίου και εμπλούτησε, σύμφωνα με πληροφορίες, την ομάδα των συνεργατών του με την κ. Σαμπάνη, προϊσταμένη στην ΕΥΕ του Υπουργείου, που παρότι διατηρεί τη θέση της αυτή στο ισόγειο του κτιρίου της Ανδρέα Παπανδρέου (να μην χάσει την επιρροή της στα προγράμματα ΕΣΠΑ, είναι «αμαρτία) «εγκαταστάθηκε» στον τρίτο όροφο πλέον δίνοντας τις «συμβουλές» της στον κ. υφυπουργό.

Το σημαντικό, βέβαια, είναι ότι και οι δύο αναφερόμενοι ανήκουν στον κύκλο επιρροής του πρώην υπουργού Παιδείας κ. Κ. Αρβανιτόπουλου και πιθανόν αυτό να έγινε για να μην «χαθεί» η συνέχεια στο «βαθύ μεταρρυθμιστικό έργο» που ο τελευταίο είχε προσφέρει, πέρα από τις στρατιές συμβούλων και παρασυμβούλων που είχε «ανεβάσει» στο Μαρούσι.

Όσο για τους υποψηφίους ΕΠΑΛ που βλέπουν ν χάνουν μία ολόκληρη χρονιά από τη ζωή τους, για να μην βάλουμε και τα «φροντιστήρια» που θα πληρώσουν πάλι, έ αυτά δεν θα «χαθούν», έτσι δεν είναι κ. Λοβέρδο μας, αφού έτσι κι αλλιώς είναι παιδιά ενός διαφορετικού θεού για την ηγεσία του Υπουργείου.

Αν όμως, λέμε αν, ήταν μαθητές των Μουσικών Σχολείων, πάνω στα οποία ως γνωστόν στηρίζεται η ανάπτυξη της χώρας, -τόσα ξενυχτάδικα έχουμε-, τότε η αντίδραση του Υπουργείου θα ήταν άμεση για την διόρθωση της «αδικίας». Τόσες επενδύσεις έχουν γίνει γι’ αυτά και τόσα κονδύλια «ξοδεύονται» σε ετήσια βάση για την λειτουργία τους. Ενδεικτικά και για να μην υπάρξει καμία παρεξήγηση μόνο για την μεταφορά των μαθητών (υπάρχει και τέτοια ενέργεια) στο Μουσικό Σχολείο Ιλίου (Δυτική Αθήνα) το υπουργείο το χρηματοδοτεί με 800.000,00 ευρώ σε ετήσια βάση. Η δε χρηματοδότηση για την εκπαίδευση των μαθητών ΕΠΑΛ, τόσο στον Δήμο Ιλίου, όσο και στον Δήμο Περιστερίου ανά μαθητή είναι ίδια (ίδιο ποσό) με τους μαθητές των νηπιαγωγίων.

Κατά τα άλλα η χώρα εκσυγχρονίζεται….

Πηγή: vukentra.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου