Τετάρτη 25 Ιουνίου 2014

Εμείς οι γονείς....

Εμείς οι γονείς....Εμείς οι γονείς είμαστε ο δεύτερος εκπαιδευτικός παράγοντας μετά τους μαθητές που πλήττεται σκληρά απο τις συνέπειες του εκπαιδευτικού συστήματος και ειδικά της Β'θμιας εκπαίδευσης. Είμαστε εμείς που διαπιστώνουμε ότι τα παιδιά μας βαριούνται αυτό το σχολείο, αδιαφορούν, άλλοτε το μισούν, ή άλλοτε απλώς κάνουν το καθήκον τους. 



Γιατί το σχολείο έπαψε να είναι ο βασικός τροφοδότης γνώσεων, και καθώς απο τη φύση του είναι ένας συντηρητικός θεσμός, δεν προσαρμόστηκε έγκαιρα στις απαιτήσεις των καιρών, και στις νέες συνθήκες που διαμόρφωσε η κοινωνία της τεχνολογίας και της πληροφόρησης.  Είναι γνωστό σε όλους ότι το εκπαιδευτικό σύστημα διαμορφώνεται απο πολιτικές επιλογές και υπακούει στα κελεύσματα των επικρατουσών κοινωνικών τάξεων.

Όμως είμαστε εμείς που διαπιστώνουμε ότι το σημερινό σχολείο και ειδικά το Λύκειο με την πρόσδεσή του στις εισαγωγικές εξετάσεις έχει πάψει να παράγει ολοκληρωμένες προσωπικότητες ικανές να αντιμετωπίσουν κατά πρόσωπο την ζωή έχοντας ταυτόχρονα τα κατάλληλα ηθικά αντανακλαστικά, αφού το ζητούμενο πλέον είναι η προετοιμασία για τις Πανελλήνιες.
Έτσι όπως απονεκρώνεται κάθε δημιουργική δραστηριότητα, τα παιδιά μας κουρδισμένα ρομποτάκια δεν έχουν χρόνο να σκεφθούν, να ονειρευτούν, να ερωτευθούν,παιδιά πρόωρα κουρασμένα.
Είμαστε εμείς που οδηγούμαστε στην οικονομική αφαίμαξη των φροντιστηρίων για τις ξένες γλώσσες στην αρχή και για την προετοιμασία των Πανελληνίων στην συνέχεια, αφού η Δωρεάν Παιδεία δεν είναι τόσο δωρεάν τελικά και η παιδεία είναι κυρίως εκπαίδευση με αμφισβητούμενα ποιοτικά χαρακτηριστικά.

Παράλληλα διαπιστώνουμε απολύσεις, καθυστερήσεις στους διορισμούς των εκπαιδευτικών, σχολικές χρονιές που ξεκινούν με ελλείψεις σε πολλές ειδικότητες διδασκόντων αντί όλα αυτά να έχουν ήδη τακτοποιηθεί από το τέλος της προηγούμενης χρονιάς, ώστε ο εκπαιδευτικός να μπορεί να προετοιμαστεί κατάλληλα για το έργο του.
Επίσης διαπιστώνεται ελλιπής υλικοτεχνική υποδομή, κτιριακά προβλήματα, αίθουσες διδασκαλίας ακατάλληλες, στεγασμένες σε ανακυκλωμένα μεταχειρισμένα προκάτ κτίρια, βιβλία κουραστικά με ξεπερασμένο περιεχόμενο.

Χρειάζονται ουσιαστικές αλλαγές , αλλαγές με όραμα, με προοπτική, οχι αναλώσιμες που θα κατακρεουργηθούν απο τη κάθε κυβέρνηση. Αλλαγές με μακρόπνοο σχεδιασμό με τη συμμετοχή όλων των εμπλεκόμενων φορέων.
Σημαντικός ο ρόλος των γονέων στη προώθηση της απαίτησης για αλλαγές στο περιεχόμενο και τη ποιότητα της παρεχόμενης γνώσης , στη προώθηση του επανασχεδιασμού του σχολείου που αναμφισβήτατα πρέπει να περιλαμβάνει την μορφωτική, κοινωνική και οικονομική αναβάθμιση του δασκάλου και στη δημιουργία τελικά του αυριανού ιδανικού και ιδεατού σχολείου, του σχολείου του μέλλοντός μας.

Πηγή:  Βήμα Γονέων
Περιοδική έκδοση της ένωσης συλλόγων γονέων Ν.Σμύρνης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου