Παρασκευή 5 Σεπτεμβρίου 2014

Η Απαγορευμένη Εκπαίδευση (βίντεο-προβολή).

Η Απαγορευμένη Εκπαίδευση
(βίντεο-προβολή).

704 Συμπαραγωγοί!

Η Απαγορευμένη Εκπαίδευση (La Educacion Prohibida) είναι ένα ανεξάρτητο ντοκιμαντέρ που κυκλοφόρησε το 2012. Περιγράφει ποικίλες εναλλακτικές πρακτικές εκπαίδευσης και αντισυμβατικά σχολεία στη Λατινική Αμερική και την Ισπανία, και περιλαμβάνει εκπαιδευτικές προσεγγίσεις όπως η λαϊκή επιμόρφωση, το σύστημα Μοντεσσόρι, η προοδευτική εκπαίδευση, η εκπαίδευση Βάλντορφ, η κατ οίκον διδασκαλία. Το ντοκιμαντέρ χωρίζεται σε 10 θεματικά επεισόδια, που το καθένα παρουσιάζει μια διαφορετική πτυχή της εκπαίδευσης στο πλαίσιο του σχολείου και έξω από αυτό.

Τα θέματα περιλαμβάνουν την ιστορία του σχολικού συστήματος, την εξουσία και δύναμη στα σχολεία, την αξιολόγηση και το διαχωρισμό των μαθητών, την κοινωνική λειτουργία των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, καθώς και το ρόλο των εκπαιδευτικών και των οικογενειών. Η ταινία περιέχει σχεδόν 30 λεπτά κινουμένων σχεδίων και μια φανταστική δραματοποιημένη ιστορία που συνδέει τα επεισόδια. Είναι η πρώτη Ισπανική ταινία που χρηματοδοτήθηκε μέσω της μεθόδου πληθοχρηματοδότησης και προβλήθηκε ταυτόχρονα σε 130 πόλεις, σε 13 χώρες, με συνολικό αριθμό 18.000 θεατών μέσα σε μια μέρα. [by Phaedra]

Η επιτομή μιας συνεχούς διαδικασίας μάθησης που σε καμιά περίπτωση δεν πρέπει να θεωρηθεί οριστική! Η αναζήτηση για την αληθινή φύση της μάθησης και της εκπαίδευσης. Για όλα τα παιδιά και τους νέους που θέλουν να μεγαλώσουν ελεύθερα.

Θα δούμε τι υποστηρίζουν πολλοί έγκριτοι εκπαιδευτικοί, τι προτείνουν, με ποιές μεθόδους προσεγγίζουν τον "άγνωστο" κόσμο των παιδιών. Τον κόσμο μας!

Καθώς η εκπαίδευση αποτελεί μια συνεχή αναζήτηση για μια ελεύθερη κοινωνία, χωρίς ταξικούς φραγμούς και κοινωνική απομόνωση που εξυφαίνεται από το καπιταλιστικό σύστημα, πολλές απόψεις "ακούγονται" εξαιρετικά ... προχωρημένες! Μήπως όμως το σύστημα "αυτής" της εκπαίδευσης είναι ... τόσο "βαλτωμένο" που κάνει αυτές τις απόψεις ... προχωρημένες;
  
     Τι μας λένε και γιατί;

Η γνώση αναζητά εκπαιδευτικούς, όχι εκπαιδευτές!
Υπάρχει το ιδανικό σχολείο; Οι διευθυντές των σχολικών μονάδων συνήθως θέλουν ν' ακούνε αυτά που "πρέπει" από τους μαθητές τους ώστε να διασφαλίζουν την "υψηλότερη" αξιολόγηση του σχολείου τους (και όχι την υψηλού επιπέδου μάθησης των μαθητών τους).
  • Τι είναι αυτό που κάνει τον μαθητή ν' αποτύχει;
  • Δεν είναι ο μαθητής που αποτυγχάνει αλλά το σύστημα (εκπαιδευτικό) που είναι ανεπαρκώς σχεδιασμένο.
Σήμερα η γνώση είναι προκατειλημμένη επειδή οι απόψεις μας είναι προκατειλημμένες!
Η γνώση αλλάζει συνεχώς όχι όμως και τα εκπαιδευτικά συστήματα.

     Συμφωνούμε με όλα αυτά; Ποιές ενστάσεις έχουμε;

Η μάθηση είναι μια συνεχής μεταμόρφωση. Εκείνοι που διδάσκουν προέρχονται από μια καταπιεστική εκπαίδευση. Επομένως οι εκπαιδευτικοί δεν ξέρουν να χειριστούν τα συναισθήματά τους κι έτσι δεν μπορούν να διδάξουν γι' αυτά τα συναισθήματα.
Ένας δάσκαλος για νάναι δάσκαλος πρέπει να βρίσκεται σε διαρκή διαδικασία αυτοανάπτυξης. Γιατί αν ο δάσκαλος φοβάται το αύριο, αν διατηρεί αμφιβολίες για τις ικανότητές του δεν μπορεί να καθοδηγήσει το παιδί.

Το να είσαι δάσκαλος είναι προνόμιο διότι είναι σα να σφυρηλατείσαι και να μεταμορφώνεσαι καθημερινά!
Πως μπορεί ένας δάσκαλος να μεταδώσει ευτυχία και ατομική πραγμάτωση αν το ίδιο το σύστημα τον βλέπει σαν αριθμό; Αυτό που κάνει το σύστημα στα παιδιά το κάνει και στους εκπαιδευτικούς.
Οι μέθοδοι αξιολόγησης δεν υπολογίζουν δεκάδες μεταβλητές που επηρεάζουν την ανάπτυξη σε μεγαλύτερο ή μικρότερο βαθμό και είναι ζωτικής σημασίας για την εκπαίδευση.

"Τα ιδανικά δεν έχουν καμιά θέση στην εκπαίδευση επειδή εμποδίζουν την κατανόηση του παρόντος. Δίνουμε προσοχή στο παρόν, μόνο όταν παύουμε να κοιτάμε το μέλλον". Τζίντου Κρισναμούρτι

Τα παιδιά είναι η αντανάκλαση της κοινωνίας που ζούμε και ότι αν τα φροντίζουμε καλά αυτό φαίνεται. Αλλά η κοινωνία μας δεν φροντίζει τα παιδιά της επειδή δε φροντίζει ούτε τον εαυτό της. Αυτά (τα παιδιά) είναι ο καθρέφτης μας.

     Τα παιδιά κάνουν έκκληση:

    Σταματήστε ν' αποφασίζετε για εμάς, 
σταματήστε να μας βαθμολογείτε, σταματήστε να μας επιβάλλεστε. 
Ούτε η επιστήμη, ούτε οι εξετάσεις, ούτε οι βαθμοί μπορούν να μας οριοθετήσουν.

                            Πιστεύουμε ότι η εκπαίδευση είναι απαγορευμένη. 
          Όχι λόγω των οικογενειών, ούτε λόγω των παιδιών ή των καθηγητών. 
                                  Όλοι μας απαγορεύουμε την εκπαίδευση.

ΑΠΟΛΑΥΣΤΕ το 145λεπτο βίντεο και ανοίξτε συζήτηση με την οικογένεια σας, τους φίλους και, γιατί όχι, την εκπαιδευτική κοινότητα. ΑΞΙΖΕΙ ΤΟΝ ΚΟΠΟ!



          Ας μην "απαγορεύσουμε" άλλο την εκπαίδευση! Ας την αναδείξουμε.
                                                                             
Υποσημείωση (της συντακτικής ομάδας): οι απόψεις αναρτήσεων, άρθρων και προβολών βίντεο δεν αντανακλούν κατ' ανάγκη την επίσημη θέση-πρόταση της "Παρέμβασης Ανυπότακτων Γονιών" αλλά βοηθούν στην ανάπτυξη προβληματισμού, σχολίων και δομημένων παρεμβάσεων.

Έρευνα-σύνταξη: Νίκος Η.Κασίμης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου