Μία
και μόνη αλλαγή διευκρίνισε ότι θα κάνει ο υπουργός Παιδείας, Ανδρέας
Λοβέρδος, στο εξεταστικό σύστημα εισαγωγής στις σχολές της τριτοβάθμιας
εκπαίδευσης, ικανή όμως να φέρει τα πάνω-κάτω, τόσο στις ζωές των
μαθητών της Γ' Λυκείου που προσανατολίζονται στις θετικές επιστήμες, όσο
και στην εκπαιδευτική και επιστημονική κοινότητα.
Πηγή: cleverclass.gr
Η λεγόμενη «διαμάχη» Χημείας-Πληροφορικής/Αλγοριθμικής ξέσπασε όταν με νόμο του προηγούμενου υπουργού Παιδείας, Κωνσταντίνου Αρβανιτόπουλου, αφαιρέθηκε από τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα η «Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον»
(στο οποίο εξετάζονταν οι μαθητές της τεχνολογικής κατεύθυνσης) και
περιλήφθηκε στα μαθήματα Γενικής Παιδείας, που είναι κοινά για όλους
τους μαθητές, ανεξαρτήτως κατεύθυνσης. Σύμφωνα με τον ίδιο νόμο
(4186/13), η Χημεία Κατεύθυνσης έγινε εξεταζόμενο μάθημα
για όλους τους μαθητές που στοχεύουν σε σχολές πολυτεχνικές, φυσικών
επιστημών, σχολές του κλάδου της Υγείας, καθώς και στη Γεωπονική.
Με
τη ρύθμιση αυτή έγινε απόπειρα να λυθούν στρεβλώσεις που προέκυπταν από
το προηγούμενο εξεταστικό σύστημα και είχαν ως αποτέλεσμα μαθητές
της τεχνολογικής κατεύθυνσης να περνούν σε τμήματα όπως το Χημικό ή οι
Χημικοί Μηχανικοί και να μην έχουν διδαχθεί και εξεταστεί στη Χημεία
Κατεύθυνσης. Άμεση, όμως, ήταν και η απάντηση των επιστημονικών
ενώσεων του κλάδου της Πληροφορικής, εκπρόσωποι των οποίων έκαναν λόγο
για «διωγμό» και δημιουργία συνθηκών «τεχνολογικού αναλφαβητισμού». Σημείωναν δε, ότι «συνιστά
σαφώς οπισθοδρόμηση σε εποχές όπου δεν υπήρχε η σημερινή τεχνολογική
εξέλιξη καθώς και η κατανόηση της αξίας της Αλγοριθμικής ως θεμελιώδους
πεδίου γνώσης».
Σήμερα, ο κ. Λοβέρδος, μιλώντας στην εκπομπή «Πρώτη Γραμμή» του ΣΚΑΙ, ενώ τάχθηκε ότι είναι κατά των αλλεπάλληλων αλλαγών στο εκπαιδευτικό σύστημα, διευκρίνισε
ότι η μόνη αλλαγή που θα κάνει και θα ανακοινωθεί τις επόμενες ημέρες,
είναι η επαναφορά της Πληροφορικής/Αλγοριθμικής στις πανελλαδικές
εξετάσεις.
Ο υπουργός Παιδείας χαρακτήρισε «απαράδεκτο και μη υποστηρίξιμο διεθνώς»
το να μην εξετάζονται οι μαθητές που προσανατολίζονται σε σχολές
Πληροφορικής στο σχετικό μάθημα. Αντίστοιχα, οι μαθητές που
προσανατολίζονται σε σχολές συναφείς με τη Χημεία –χωρίς ωστόσο να
προσδιορίσει ποιες- θα πρέπει να εξετάζονται στη Χημεία. Τόνισε δε, ότι
γίνεται προσπάθεια να επιτευχθεί μία πολύ προσεκτική εξισορρόπηση Χημείας-Πληροφορικής.
Ωστόσο, στις διαβουλεύσεις που γίνονται στο υπουργείο Παιδείας για το θέμα δεν έχει προσκληθεί η Ένωση Ελλήνων Χημικών (ΕΕΧ), θεσμοθετημένος σύμβουλος του κράτους σε θέματα Χημείας και Χημικής Εκπαίδευσης. Όπως καταγγέλλει η Ένωση, ο κ. Λοβέρδος «αρνήθηκε να συναντηθεί με το θεσμικό του σύμβουλο σε θέματα Χημικής Εκπαίδευσης,
παρά τα αιτήματα που του έχουν κατατεθεί στις 17/6, 5/9 και 18/9/2014»,
ενώ ο υπουργός φέρεται να κρατάει την ίδια στάση ακόμα και σήμερα,
ελάχιστες ημέρες πριν ανακοινωθούν οι τελικές αλλαγές.
Μάλιστα, η ΕΕΧ –που προτείνει η Πληροφορική να εξετάζεται ως ειδικό μάθημα στις σχετικές σχολές- κάνει λόγο για «μεθοδεύσεις του υπουργού Παιδείας και του περιβάλλοντός του»,
υπέρ της «εξυπηρέτησης συντεχνιακών συμφερόντων και πελατειακών
σχέσεων». Ένα βήμα πιο πέρα, πηγαίνει η ΠΑΣΚ Χημικών, καθώς σε
ανακοίνωσή της αναφέρεται σε «στενούς συνεργάτες» του κ. Λοβέρδου, τους οποίους χαρακτηρίζει «πρωτεργάτες πιέσεων».
«Πυρά»
όμως κατά της φερόμενης ως ευνοϊκής μεταχείρισης των καθηγητών
Πληροφορικής έχει εξαπολύσει και η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία,
με αφορμή τη δυνατότητα διδασκαλίας των Μαθηματικών του Γυμνασίου σε
εκπαιδευτικούς ΠΕ19 και ΠΕ20 με πτυχίο Πληροφορικής, ως δεύτερη ανάθεση.
Στις απόψεις περί συντεχνιακών κριτηρίων του υπουργού Παιδείας
προστίθεται και το γεγονός ότι στα σχολεία υπάρχουν πλεονάζοντες
καθηγητές Πληροφορικής (και Γυμναστικής), όπως σημείωνε πρόσφατο
δημοσίευμα της «Καθημερινής», με την αξιοποίηση των οποίων και σε άλλα
αντικείμενα επιχειρείται να καλυφθούν τα κενά στα σχολεία της χώρας.
Ως
υπουργός Παιδείας ο κ. Λοβέρδος, στη θέση των πρώην υπουργών Παιδείας
στη διαρκή σύνοδο που συνέστησε, θα έπρεπε να καλέσει τις Επιστημονικές
Ενώσεις της χώρας, ως τις πλέον αρμόδιες για τη δημιουργία ενός
σύγχρονου εκπαιδευτικού συστήματος, για να απαλειφθούν οι όποιες
κατηγορίες περί συντεχνιασμού ή εξυπηρέτησης συμφερόντων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου