Τρίτη 9 Σεπτεμβρίου 2014

Α.Σ.Γ.Μ.Ε.: ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ.

       
      ΑΝΩΤΑΤΗ ΣΥΝΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΓΟΝΕΩΝ                              ΜΑΘΗΤΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ (Α.Σ.Γ.Μ.Ε.)
                            Βερανζέρου 22, 6ος όροφος, ΤΗΛ – ΦΑΞ : 2105242386, 210 3845434,  210 3835093                                             gt.asgme@gmail.gr, www.goneis.org.
08/09/2014
     ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
   ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ
    Στη συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου της  ΑΣΓΜΕ, που έγινε το Σάββατο στις 6/9/2014 στην Αθήνα, συζητήθηκε και αποφασίστηκε το άμεσο σχέδιο δράσης της ΑΣΓΜΕ και των οργανώσεων γονέων μπροστά στη νέα σχολική χρονιάς. Ήταν κοινή πεποίθηση όλων των παρόντων ότι η νέα σχολική χρονιά είναι δραματικά χειρότερη από την προηγούμενη με:

1. Τα κενά των εκπαιδευτικών να ξεπερνούν τις 22.000 και η εν μέρει πλήρωσή τους να γίνεται, με «το πάσο τους», με πενιχρές πιστώσεις από τον κρατικό προϋπολογισμό και από ΕΣΠΑ. Τα κενά αυτά  δημιουργούν με την έναρξη κιόλας της σχολικής χρονιάς σωρεία συμπτύξεων, 28 άρια τμήματα σε όλο το εύρος της εκπαιδευτικής διαδικασίας, βίαιες μετακινήσεις μαθητών, ακόμα μεγαλύτερη υποβάθμιση της απογευματινής ζώνης των ολοήμερων σχολείων, διωγμό των μαθητών μΕΑ από τα σχολεία τους  και πολλαπλές αναθέσεις σε κάθε εκπαιδευτικό που θα καλείται να κάνει και μαθήματα «κοντά» στην ειδικότητά του.

2. Τις σχολικές μεταφορές που αφορούν πάνω από 200.000 μαθητές να έχουν τραβήξει πρακτικά χειρόφρενο. Η εσπευσμένη τροπολογία που κατέβασε μέσα στον Ιούλιο ο Υπουργός Εσωτερικών έκοψε σε όλη την Ελλάδα πάνω από τα μισά δρομολόγια που εξυπηρετούσαν τους μαθητές και από ότι όλα δείχνουν οι τρέχοντας διαγωνισμοί βγαίνουν, ο ένας μετά τον άλλον, άγονοι…

3. Την ραγδαία αύξηση των ταξικών φραγμών και στο ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ, μετά και το καλοκαίρι της Τράπεζας Θεμάτων που έδιωξε και τρομοκράτησε περίπου το 30-35% των μαθητών της Α’ Λυκείου. Τιμωρώντας τη λαϊκή οικογένεια που θυσιάζει τα πάντα για να μπορεί να παρακολουθεί το παιδί της την όποια γενική μόρφωση παρέχει το Γενικό Λύκειο και επιμένει να μην τσιμπάει στην κατάρτιση και τη μαθητεία. Τιμωρώντας τους μαθητές για τις χαμένες εκπαιδευτικές ώρες λόγω κενών και τα μισητά αναλυτικά προγράμματα που προσδένονται στο άρμα των πανελληνίων, χάνοντας τον παιδαγωγικό τους στόχο. Μέσα, δε, στο καλοκαίρι το Υπ. Παιδείας πέρασε τροπολογία με την οποία εισάγεται διαδικασία πιστοποίησης και στη λυκειακή βαθμίδα αφού απαιτείται πιστοποίηση της ειδικότητας στα ΕΠΑΛ, πέρα από τις ενδοσχολικές εξετάσεις που γνωρίζαμε. Εδραιώνοντας έτσι την αγοραία πιστοποίηση της ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ από μικρότερες ηλικίες και καταργώντας τα όποια επαγγελματικά δικαιώματα υπήρχαν.

4. Καραδοκούν ούτως ή άλλως τα πάγια ζητήματα της υποχρηματοδότησης και της εγκατάλειψης της σχολικής στέγης, την ίδια στιγμή που διευρύνεται το θεσμικό πλαίσιο με το οποίο η οικονομική φροντίδα των σχολείων περνά σχεδόν αποκλειστικά στους Δήμους που θα αναζητήσουν χορηγούς, θα «αξιοποιήσουν» εμπορικά τα σχολικά κτήρια και θα αυξήσουν τα ανταποδοτικά τέλη προκειμένου να τα συντηρήσουν, να τα θερμάνουν, να εξασφαλίσουν τα λειτουργικά τους έξοδα.  
5. Το σχολείο φέτος θα υποδεχτεί περισσότερα πεινασμένα παιδιά, ανεμβολίαστα παιδιά, παιδιά που θα μάθουν από νωρίς τί σημαίνει κατάσχεση, ανεργία και κοινωνική αδικία. Παιδιά που θα στερούνται προσχολικής αγωγής, αθλητισμό, διασκέδαση, πολιτισμό. Παιδιά που θα τα αγκαλιάζουν «φιλάνθρωποι» για να μάθουν ότι δεν βλάπτει και λίγο επαιτεία.

    Όλο το διάστημα του καλοκαιριού οι αγωνιστές γονείς που δραστηριοποιούνται σε Ομοσπονδίες, Ενώσεις και Συλλόγους δεν έπαψαν να δουλεύουν στην κατεύθυνση της κινητοποίησης – συσπείρωσης όλων των γονιών κόντρα στην λογική της αναμονής και της μοιρολατρίας. Κατόρθωσαν μικρές νίκες όπως αυτή που ανάγκασε σε αναδίπλωση το υπουργείο παιδείας για τις συγχωνεύσεις που είχαν εξαγγελθεί. Ανάδειξαν τα πολιτικά παιχνίδια κυβέρνησης και περιφερειαρχών για την σχολική μεταφορά, προκαλώντας μεγάλη πίεση που μπορεί αν συνεχιστεί να ανακόψει τα σχέδιά τους. Έκαναν παραστάσεις διαμαρτυρίας μέρα παρά μέρα στους Δήμους για να έχουν όλα τα παιδιά προσχολική αγωγή, για να μπουν όλα τα παιδιά στις αθλητικές και πολιτιστικές δράσεις, κ.λπ.

    Συνεχίζουμε ακόμα πιο δυναμικά γιατί και οι νίκες αυτές είναι πρόσκαιρες, γιατί η κατάσταση που διαμορφώνεται με δεκάδες χιλιάδες οικογένειες της βιοπάλης να αδυνατούν να παρέχουν όλα όσα χρειάζεται το παιδί τους και την κυβέρνηση να ακολουθεί κατά γράμμα τις εντολές της Ε.Ε. για μια εκπαίδευση φιλικότερη στα σχέδια των μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων και όχι στις ανάγκες της κοινωνίας, απαιτεί την ένταση της πάλης όλων των συλλογικών οργάνων των γονιών. Δεν πρέπει να χαθεί ούτε μια μέρα.

    Όλος ο ΣΕΠΤΕΜΒΡΗΣ πρέπει να βρει τα συλλογικά όργανα των γονιών σε πλήρη ετοιμότητα:

- Να γνωρίσουν εγκαίρως με επισκέψεις στα σχολεία μας τα εκπαιδευτικά κενά, τα κτηριακά και λειτουργικά προβλήματα, τα χρέη των σχολικών επιτροπών, τη σχολική διαρροή, την ανθρωπογεωγραφία των σχολείων τους.
- Να υποδεχτούν την πρώτη μέρα του αγιασμού με αγωνιστική διάθεση τους γονείς (ανάρτηση πανό, χαιρετισμοί, ανακοινώσεις κ.λπ.), λέγοντας τους ότι «μπορούμε να τους χαλάσουμε τα σχέδια». Να οργανώσουν συγκεντρώσεις ενημέρωσης για τους γονείς των νέων τάξεων, να οργανώσουν γενικές συνελεύσεις που θα καταρτίζουν πρόγραμμα δράσης με βάση τα φλέγοντα ζητήματα ανά περίπτωση,
- Να βάλουν παραστάσεις διαμαρτυρίας σε διοικητικές και εκπαιδευτικές περιφέρειες για τις σχολικές μεταφορές, τα κενά, τις μετακινήσεις μαθητικού δυναμικού ή και για τις συγχωνεύσεις και τα 28αρια τμήματα,
- Να πάρουν πρωτοβουλίες αλληλεγγύης μέσα στο σχολείο όπως τράπεζα σχολικών ειδών ή να  ενημερώσουν τους γονείς για μαθήματα αλληλεγγύης που μπορεί να οργανώνουν οι αγωνιζόμενοι εκπαιδευτικοί σε κάθε γειτονιά.  Στηρίζουμε έμπρακτα την καμπάνια αλληλεγγύης για τα παιδιά στην Παλαιστίνη καλώντας όλους τους γονείς να φέρουν ένα τετράδιο για τα παιδιά της Παλαιστίνης στην πρώτη γενική συνέλευση.
- Να καταγράψουμε τις ειδικότητες που ανοίγουν σε ΕΠΑΛ, και όπου δημιουργηθούν από Οκτώβρη τα νέα ΣΕΚ.
- Να δείξουν στην πράξη -τώρα που οι διευθυντές καλούν σε ομάδες αξιολόγησης τους γονείς- ότι τα συλλογικά όργανα των γονιών δεν θα γίνουν το γρανάζι της δήθεν Αξιολόγησης που βγάζει λάδι την αντιεκπαιδευτική πολιτική και ρίχνει την ευθύνη στους γονείς, τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς, αλλά θα είναι ζωντανοί πυρήνες δράσης.
Κορυφώνουμε στα τέλη του Σεπτέμβρη αρχές Οκτώβρη, σε μια μέρα πανελλαδικής δράσεις για τα προβλήματα των σχολείων, όπου θέλουμε να συνενωθούν όλες αυτές οι αγωνιστικές κινήσεις σε μια πρώτη απάντηση των γονιών.
Το Δ.Σ. της ΑΣΓΜΕ θα συνεδριάσει εκ νέου για την εκτίμηση αυτής της πρωτοβουλίας και την συνέχειά της, καθώς και για την πορεία ανασύνταξης του οργανωτικού ζητήματος των ομοσπονδιών.
    Το μήνα Οκτώβρη, πέρα από όλα τα άλλα που μπορεί να μας απασχολούν, επιδιώκουμε συναντήσεις με τους νέους Δημάρχους και Περιφερειάρχες και ζητάμε να γίνουν ανοιχτά δημοτικά συμβούλια, όπου καταθέτουμε τη δική μας λογική τόσο για τα λειτουργικά και τη συντήρηση σχολεία (εξασφάλιση της θέρμανσης, παύση πληρωμών σε ΔΕΚΟ, καμία εμπορική εκμετάλλευση σχολικού χώρου, μόνιμο προσωπικό για τη φύλαξη και καθαριότητα, τη διασφάλιση και   διατήρηση χώρων χαρακτηρισμένων για σχολεία κ.λπ.), όσο και για να παρθούν ΆΜΕΣΑ μέτρα ανακούφισης των άνεργων οικογενειών (σίτιση μαθητών στα σχολεία χωρίς μ.κ.ο. και χορηγούς, δωρεάν αθλοπαιδιές, πολιτιστικές δραστηριότητες και δωρεάν σχολικές εκδρομές για τα παιδιά των ανέργων). 

Ζητάμε και προετοιμάζουμε Σχολικά Συμβούλια, συναντιόμαστε με τους συλλόγους διδασκόντων και όλους τους εργαζόμενους μέσα στα σχολεία. Συζητάμε τα κοινά προβλήματα και δίνουμε έμφαση στην εκπαιδευτική απόγνωση που δημιουργούν τα αναλυτικά προγράμματα, οι άθλιοι χώροι και τα βιβλία μέσα στα σχολεία. Προετοιμάζουμε εκδηλώσεις για να συζητήσουμε με όλους τους γονείς το κρίσιμο ζήτημα του περιεχομένου της μόρφωσης.
    Τον Νοέμβριο, ξεκινώντας από την εκλογή των νέων 5μελών και 15μελών, απευθυνόμαστε στις μαθητικές κοινότητες, δίνουμε τον μαθητικό κανονισμό, παλεύουμε στο πλάι τους για απρόσκοπτες και ουσιαστικές εκλογές. Επιδιώκουμε να τους μεταφέρουμε την αξία της συλλογικής δράσης και της διεκδίκησης, με εκδηλώσεις ή και παρεμβάσεις στις γενικές τους συνελεύσεις. Μπορούμε να αξιοποιήσουμε στις εκδηλώσεις ντοκιμαντέρ – ταινίες, νεανικές συναυλίες για το ρόλο αυτό. Να καλέσουμε τους μαθητές να  απαιτήσουν και όλα όσα έχουν ανάγκη όπως αθλητισμό- ψυχαγωγία – πολιτισμό. Να βοηθήσουμε να δοθούν από το Δήμο στις μαθητικές κοινότητες χώροι δημιουργίας. Να τους φέρουμε σε επαφή με μαθήματα αλληλεγγύης. Ξεκινώντας έτσι να βρεθούμε πιο κοντά στους μαθητές των σχολείων μας και να αναπτυχθεί σχέση ισοτιμίας και εμπιστοσύνης, που θα παίρνει συγκεκριμένη μορφή όλο τον σχολικό χρόνο και όχι μόνο επετειακά. Ξεχωρίζουμε τους μαθητές της τεχνικής κατάρτισης (ΕΠΑΛ και ΣΕΚ) που έχουν επιπλέον προβλήματα.
Επιδιώκουμε να φτάσουμε μέχρι τις φετινές εκλογές στους συλλόγους και το τέλος του 2014, με πολύμορφή – αγωνιστική δράση που θα καλύπτει όλες τις ανησυχίες, τα προβλήματα και τα ενδιαφέροντα των γονιών και θα αυξάνει τη μαζικότητα και τη μαχητικότητα των συλλόγων.
  
  • Καμιά λαϊκή οικογένεια μόνη της στην κρίση  
  • Κανένα παιδί στον καιάδα του ΝΕΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ 
  • Κανένα σχολείο στα νύχια της αξιολόγησης 
  • Κανένας σύλλογος επαίτης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου