Πέμπτη 11 Σεπτεμβρίου 2014

ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ της "Παρέμβασης Ανυπότακτων Γονιών".

        ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Η "Παρέμβαση Ανυπότακτων Γονιών" πραγματοποίησε την προγραμματισμένη συνάντηση των μελών της, την περασμένη Τετάρτη. Όλοι συνεπείς, όπου μετά τις πρώτες ευχές για "Καλή σχολική Χρονιά" αλλά και τα συγχαρητήρια προς συναγωνιστές γονείς μαθητών επιτυχόντων στα ΑΕΙ-ΤΕΙ, έγινε η έναρξη της διαδικασίας.

Εισηγητικά καθορίστηκε ο ... "μπούσουλας" των θεμάτων που θα μας απασχολούσαν αλλά και η διαδικασία των τοποθετήσεων των συναγωνιστών.

  Τα θέματα προς συζήτηση ήταν:
  • Ενημέρωση από τον χώρο των εκπαιδευτικών 
  • Ανακοινώσεις Δικτύου
  • Περιεχόμενο - Αιτήματα - Συντονισμός στην εκπαιδευτική κοινότητα
  • Εκλογές (επικείμενες) Συλλόγων Γονέων
  • Πανεκπαιδευτικός συντονισμός
 Οι τοποθετήσεις των συναγωνιστών εκπαιδευτικών που παραβρέθηκαν και μας ενημέρωσαν ότι:Δεν θα υπάρξει ΠΕ70, θα προκύψει θέμα ευθύνης ειδικοτήτων ειδικά μετά τις πολλαπλές αναθέσεις, το εφαρμοζόμενο σύστημα θα "δημιουργήσει" υπεράριθμους και θα περιορίσει δραστικά το προσωπικό. Το διδακτικό πρόγραμμα δημιουργείται και υλοποιείται βάσει του μικρότερου δυνατού κόστους ΕΣΠΑ. Το ΕΣΠΑ χρησιμοποιείται πλέον σαν "Εθνικό" εργαλείο βάσει των κατευθυντήριων γραμμών της ΕΕ. Η εφαρμογή της λειτουργίας του "Νέου Λυκείου" αποτελεί την πεμπτουσία της Αξιολόγησης με την οποία στοχεύουν κατ' αρχήν το μαθητή δημιουργώντας, γι΄αυτό το λόγο, πειθήνιους εκπαιδευτικούς.
Συμπληρωματικά στοιχεία για τους Παιδικούς σταθμούς: θα μείνουν εκτός Παιδικών σταθμών περίπου 22.000 παιδιά και, πιθανόν, περισσότερα!
Γίνεται προσπάθεια να πραγματοποιηθούν μεγάλες κινητοποιήσεις από τις δυο μεγάλες Ομοσπονδίες.

 Οι τοποθετήσεις των συναγωνιστών-γονιών που συμμετείχαν:
    Στη Δημόσια Εκπαίδευση αφνιδίασε η εφαρμογή της "Τράπεζας θεμάτων". Αυτό υποχρεώνει την "Παρέμβαση" να εμφανιστεί με καινοτόμες προτάσεις και τεκμηριωμένες λύσεις. Να παρουσιαστεί το πρόταγνα των αιτημάτων και δικαιωμάτων στην εκπαιδευτική κοινότητα. Ο προβληματισμός έβγαλε στην επιφάνεια τις τεράστιες ευθύνες του ίδιου του εκπαιδευτικού συστήματος κάτι που μας οδηγεί, μονόδρομα, στην ανάγκη δημιουργίας μαζικών λαϊκών συνελεύσεων "βάσης".

    Η Αξιολόγηση κατοχυρώνεται από τον "κοινωνικό αυτοματισμό" και αυτή η ίδια αξιολόγηση του μαθητή, δημιουργεί το πρόσφορο έδαφος της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού. Ο "κοινωνικός αυτοματισμός" δημιουργεί και θα δημιουργήσει στο μέλλον και άλλα σενάρια ισοπέδωσης και φτωχοποίησης των εκπαιδευτικών δομών.Ο μοναδικός δρόμος "κατάργησης" αυτού του ... ισοπεδωτικού αυτοματισμού της κοινωνίας και της εκπαίδευσης ειδικότερα είναι η ακύρωσή του από τους ίδιους τους γονείς και το συλλογικό γονεϊκό κίνημα.

   Τονίστηκε η επιρροή και η έναρξη εφαρμογής κατευθύνσεων της ιδιωτικοποίησης της Παιδείας από την εποχή του συνεδρίου της ΕΕ στην Μπολόνια. Αυτές οι κατευθύνσεις έχουν διαμορφώσει μια "πολυεπίπεδη" επίθεση στην εκπαίδευση λόγω της οικονομικής ύφεσης (κρίση).

    Ο ισχυρότερος προβληματισμός των συναγωνιστών-γονιών ήταν ο προσδιορισμός του σχολείου που προσδοκάμε! Ποιό σχολείο θέλουμε; Για να δώσουμε κάποιες απαντήσεις σ' αυτό το ερώτημα πρέπει να πάμε κόντρα στο ... τρίλλημα της υποταγής, της ταξικής Παιδείας και της ιδιωτικοποίησής της. 
Η λειτουργία του γονεϊκού κινήματος πρέπει νάναι αυτοτελής!

    Η ενημέρωση των γονιών, από την "Παρέμβαση Ανυπότακτων Γονιών", πρέπει να γίνεται απλά και κατανοητά παρουσιάζοντας ολοκληρωμένο το προετοιμαζόμενο "πακέτο" ισοπεδοποίησης από το σύστημα. Με αυτό τον τρόπο θα είναι πιο κατανοητές οι επί μέρους "έννοιες" μέσα σ' αυτό το κείμενο (αξιολόγηση, Νέο Λύκειο, Τράπεζα θεμάτων, voucher, κ.α.).

    Η αμφίδρομη επικοινωνία "Παρέμβασης" - "Γονιών" πρέπει να εμπλουτιστεί με "ίδια" κείμενα-παρεμβάσεις για τρέχοντα ζητήματα σε πυκνά και τακτά χρονικά διαστήματα τα οποία θα αναρτώνται στο Blog του Δικτύου ενημέρωσης (http://diktyogoneon.blogspot.gr/) αλλά θα κοινοποιούνται και σε άλλους ιστότοπους.

    Αναγνωρίστηκαν τα προβλήματα που αντιμετωπίζει το "γονεϊκό κίνημα" ως γενική απόρροια των "ασθενειών" που ταλανίζουν τα κινήματα βάσης, γενικά. Αυτό πρέπει να μας κάνει πιο "πολιτικούς" και, χωρίς φοβικά σύνδρομα, να συνδέουμε το "ειδικό-εκπαιδευτικό" πρόβλημα με το "γενικό-πολιτικό". Αναγνωρίστηκε επίσης η ανάγκη "διαφορετικής" προσέγγισης σε κάθε βαθμίδα της εκπαίδευσης αναδεικνύοντας συγχρόνως και θετικές καταλήξεις εκβάσεων και αποτελεσμάτων από αγωνιστικές κινητοποιήσεις.Είναι αναγκαίο λοιπόν, κατά προτεραιότητα, να προσεγγίσουμε μεθοδευμένα και με συγκεκριμένο προβληματισμό τη "βάση" των γονιών στις συνελεύσεις των σχολείων που ανήκουμε και παρεμβαίνουμε.  

   Στο ΚΛΕΙΣΙΜΟ της συνάντησης ΑΠΟΦΑΣΙΣΤΗΚΑΝ:- Δημιουργία κειμένου-ανακοίνωσης-διακήρυξης εν' όψει της έναρξης της νέας
- Η επόμενη συνάντηση θα πραγματοποιηθεί στις 28/09 (11:00π.μ.) όπου θα συζητηθούν:

  α) η πραγματοποίηση της εκδήλωσης (πιθανόν τον Οκτ.'14): "Τι σχολείο θέλουμε;"
  β) συζήτηση Οργανωτικής δομής και δημιουργία Συντονιστικού (Γραμματεία).

                                                                                   Για τη σύνταξη των πρακτικών
                                                                                                      Ν.Κ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου